Accueil Publimath  Aide à la recherche  Requête : Roelens Michel
Certification IDDN Valid HTML 4.01 Transitional

  dans Afficher les fiches par  
12 fiches trouvées

12023 History and Epistemology in Mathematics Education. Algorithms before computers. p. 73-88.Ressource en ligne
22019 "Dig where you stand" 5. Proceedings of the Fifth International Conference on the History of Mathematics Education. ICHME-5. Mathématique moderne: A pioneering Belgian textbook series shaping the New Math reform of the 1960s. p. 129-145.Ressource en ligne
32019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. History, epistemology and teaching mathematics: A challenging partnership? p. 205-220.Ressource en ligne
42019 Proceedings of the Eighth European Summer University on History and Epistemology in Mathematics Education. The bicylinder or birdcage or mouhefang gai: Combining a cultural approach with many other goals of mathematics education. p. 273-285.Ressource en ligne
52018 Losanges. N° 43. p. 15-27. Le bicylindre ou la cage à oiseaux ou mouhefang gai.
62015 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Seventh European Summer University. Workshop on the use and the mathematics of the astrolabe. p. 357-371.Ressource en ligne
72011 History and Epistemology in Mathematics Education: Proceedings of the Sixth European Summer University (ESU 6). Defining derivatives, integrals and continuity in secondary school. p. 197-210.Ressource en ligne
82008 History and epistemology in mathematics education: proceedings of the 5th European Summer University. The Volume of a Pyramid Through the Ages. To slice or not to slice, that's the question! p. 63-70.Ressource en ligne
92008 Losanges. N° 2. p. 27-34. Le volume d'une pyramide à travers les siècles : en tranches ou en morceaux ?Ressource en ligne
102003 Mathématiques et Pédagogie. N° 144. p. 53-64. La révolution des corps et l'histoire de l'hyperboloïde.
112001 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique : de la maternelle à l'université. V. 2. Il y a 500 ans, un cours de maths fut immortalisé sur toile. p. 461-472.Ressource en ligne
121995 Histoire et épistémologie dans l'éducation mathématique. Christiaan Huygens et la cycloïde en classe : approches géométrique, analytique et graphique. p. 241-262.Ressource en ligne